BBlog
Czy musisz wymienić pasek rozrządu w swoim BMW?
24 grudnia 2021
Czy musisz wymienić pasek rozrządu w swoim BMW?
03 sierpnia 2017, 10:40
pasek rozrządu
bmw
Na Autobutler zbadaliśmy średnią cenę wymiany paska rozrządu w BMW
. Cena zawiera wszystkie oferty, które zostały podane właścicielom BMW i jest również średnią ceną dla wszystkich modeli BMW.
Cena średnia |
Min - max |
|
---|
£ 1,760 |
£ 863 - £ 2,934 |
Uzyskaj ofertę |
Ceny opierają się na wszystkich ofertach przesłanych za pośrednictwem autobutler.pl i mogą zawierać błędy lub się różnić. Proszę utworzyć zlecenie, jeśli chcesz otrzymać szczegółową wycenę dla swojego samochodu.
Korzystając z Autobutlera, łatwo jest dostarczyć samochód do warsztatu za odpowiednią cenę.
Warsztaty zrzeszone w naszym portalu wysyłają pisemne oferty wyłącznie wtedy, gdy utworzysz zlecenie i poprosisz o wycenę. Dzięki temu można łatwo porównać ceny i opisy dotyczące zakresu zadania.
Ostatnim sprawdzianem przed wyborem warsztatu jest możliwość przeczytania opinii o każdym warsztacie. Wszyscy użytkownicy Autobutlera mają możliwość napisania opinii o warsztatach
, z których korzystali.
Wymiana paska rozrządu - BMW
Zleć wymianę paska rozrządu w lokalnym warsztacie
Pasek rozrządu w Twoim BMW
napędza wałek rozrządu, dzięki czemu tłoki pracują we właściwej kolejności.
Pasek rozrządu wygląda prawie jak duża gruba guma. Wykonany jest z mocnej gumy, a od wewnątrz pokryty jest ząbkami. Ząbki te zapewniają utrzymanie paska na kole zębatym.
Ważne jest, aby pasek rozrządu nie był zużyty, ponieważ może to spowodować jego pęknięcie, a w najgorszym przypadku uszkodzi tłoki i zawory.
Pasek zużywa się przy każdym uruchomieniu silnika, dlatego należy go wymienić przy określonym przebiegu. Częstotliwość wymiany paska jest podana w książce serwisowej Twojego BMW
.
Jak często należy wymieniać pasek rozrządu w BMW?
Wraz z pojawieniem się nowszych i bardziej wytrzymałych pasków rozrządu, wielu producentów samochodów wydłużyło zalecenia dotyczące przebiegu, jaki może wytrzymać pasek, co dotyczy również BMW
. Zazwyczaj jest to od 100 000 do 200 000 km.
Jednocześnie żywotność paska jest ograniczona do określonej liczby lat (zazwyczaj 5 lat) i dlatego może się okazać, że pasek musi zostać wymieniony, nawet jeśli samochód nie przejechał maksymalnej liczby kilometrów.
Jest możliwe, aby wymienić pasek rozrządu
samodzielnie, ale jest to jedno z zadań, które nie jest zalecane, aby rozpocząć na, chyba że jesteś w 100 procentach pewny, jak praca musi być wykonana. Praca jest niechlujny i jeśli błędy zostaną popełnione, można narazić się na ryzyko konieczności płacenia za nowy silnik.
Ponieważ wymiana paska rozrządu wymaga, że części silnika muszą być podjęte oddzielnie, warsztaty będą dostarczać różnych szacunków na jak długo to trwa.
Dlatego dobrze jest sprawdzić poszczególne oferty i zobaczyć, ile godzin zajmie mechanikowi wymiana paska.
Nowo zakupiony samochód używany - pamiętaj o wymianie paska rozrządu
Ważne jest, aby od czasu do czasu mieć oko na pasek rozrządu samochodu lub przynajmniej upewnić się, że Twój mechanik to robi. Gdy pasek rozrządu pęknie, może to spowodować poważne uszkodzenie silnika.
Jeśli rozważasz zakup używanego samochodu, upewnij się, że sprzedawca podać, kiedy pasek rozrządu został ostatnio zastąpiony.
Najlepszą rzeczą w związku z zakupem jest to, że poprzedni właściciel wymienił
pasek rozrządu. W ten sposób unikną Państwo smutnego sporu, jeśli pasek pęknie krótko po zakupie samochodu.
Pasek rozrządu: 3 rzeczy, o których należy pamiętać
Trudno jest ocenić, kiedy pasek rozrządu jest na tyle zużyty, że wymaga wymiany. Powyżej mogłeś przeczytać, ile kilometrów samochód może maksymalnie przejechać, ale nie tylko zwykłe zużycie ma wpływ na to, kiedy pasek powinien zostać wymieniony.
Pasek rozrządu, jak wspomniano, jest wykonany z mocnego materiału gumowego, który przy dużych wahaniach temperatury może się rozszerzać lub kurczyć.
Kiedy pasek rozszerza się pod wpływem ciepła, a później kurczy, może to spowodować pęknięcie jego powierzchni. Jeśli tak się stanie, jest to wyraźny znak, że pasek jest już prawie zużyty i powinien zostać wymieniony. Dlatego należy zwracać uwagę na to, że guma zawsze wygląda nienaruszona i w dobrej formie.
- Rozpylanie oleju w komorze silnika
Jeśli komora silnika Twojego BMW
jest zalana olejem, ryzykujesz, że olej dostanie się pomiędzy pasek a koła zębate. Jeśli nie zadbasz o czystość w komorze silnika i nie upewnisz się, że nie ma żadnych wycieków, które powodują rozlanie oleju, ryzykujesz, że pasek rozrządu zsunie się z koła zębatego. Jeśli to nastąpi, może to spowodować uszkodzenie zarówno tłoków i zaworów w silniku. Pasek rozrządu, który jest pokryty olejem, powinien być zatem wymieniony.
Jeśli w Państwa samochodzie znajduje się starszy pasek rozrządu, może on mieć kształt trapezu i nie być tak elastyczny jak nowe paski rozrządu, które są obecnie dostępne na rynku. Sprawdź swój pasek rozrządu i zleć jego wymianę. Nowe paski rozrządu są znacznie trwalsze i nie pękają tak często.
Wymiana paska rozrządu - BMW
Komentarze