BBlog
Jak naprawić nieszczelną uszczelkę głowicy
14 grudnia 2021
Jak naprawić nieszczelną uszczelkę głowicy?
13 lipca 2015, 14:18
silnik
Przy pierwszym badaniu oznak nieszczelności uszczelki głowicy, nie należy otwierać korka zbiornika płynu chłodzącego lub chłodnicy na gorącym silniku! Następnym krokiem jest sprawdzenie bagnetu olejowego i jeśli pokazuje on wyższy poziom niż normalnie, przyczyną może być wyciek płynu chłodzącego do skrzyni korbowej, poprzez cylinder. Można to potwierdzić, jeśli na bagnecie oleju pojawi się mleczna, żółta lub brązowa substancja.
Otrzymuj oferty na naprawę silnika
Czy mogę naprawić uszczelkę głowicy w moim samochodzie?
Uszczelnienie uszczel
ki głowicy jest przede wszystkim uważane za tymczasową naprawę, która może być konieczna z różnych powodów. Popularna i stosunkowo ekonomiczna metoda wpływania na ten rodzaj naprawy jest z butelki układu chłodzenia lub uszczelniacz uszczelki głowicy, dodane do układu chłodzenia. Istnieje szeroki wybór tych produktów dostępnych w sklepach auto części, z większości są w stanie tymczasowo zatrzymać lub zmniejszyć wyciek płynu chłodzącego. Czy to może być uznane za trwałe naprawy, jest kwestią przypuszczeń związanych z powagą problemu. Jeśli zastosujesz ten sposób postępowania, upewnij się, że dodając uszczelniacz do układu chłodzenia, postępujesz dokładnie według instrukcji producenta. Ogólnie rzecz biorąc, należy jeździć pojazdem przez 20 do 30 minut, pozwalając uszczelniacz krążyć w silniku i wykryć wyciek. Większość z tych typów produktów zawiera substancje chemiczne, które pod wpływem powietrza lub gazów spalinowych zestalają się.
Co zrobić, jeśli naprawa nie rozwiązuje problemu?
W przypadku znalezienia procesu uszczelniacz nie rozwiązuje problemu, a następnie jesteś w lewo z tylko jedną inną opcją: wymienić uszczelkę głowicy
! Jeśli zdecydujesz się umieścić go w rękach warsztatu lub dealera samochodowego, a następnie być przygotowany na znaczny rachunek, ponieważ może to być pracochłonne zadanie, w zależności od typu silnika, jak głowice cylindrów muszą być usunięte do nowego uszczelki (s) być zainstalowane. Jeśli zdecydujesz się na samodzielną naprawę, skorzystaj z podręcznika warsztatowego lub wiarygodnego źródła danych online, szczególnie w zakresie przygotowania do wymiany uszczelki głowicy. Dostępne informacje zawierają procedury wymiany uszczelki krok po kroku.
Jak naprawić nieszczelną uszczelkę głowicy
Pierwsze czynności to odłączenie akumulatora i spuszczenie wody z układu chłodzenia. Następnie należy zdemontować wszystkie elementy bezpośrednio przymocowane do kolektora dolotowego. Co ważne, nie zapomnij o wyraźnym oznaczeniu pozycji każdego elementu na potrzeby procesu wymiany! Po odłączeniu kolektora wydechowego od głowicy cylindrów, w silnikach OHC należy zdjąć przednią pokrywę silnika oraz pasek lub łańcuch rozrządu. Wskazać znaczniki rozrządu, aby pasek lub łańcuch mogły zostać prawidłowo zamontowane. Następnie należy zdjąć pokrywę zaworów z głowicy cylindra, a w przypadku silnika typu pushrod poluzować lub zdjąć dźwigienki zaworowe, a następnie wyjąć popychacze. Po wykręceniu wszystkich śrub głowicy, należy je wyrzucić w celu wymiany na nowe, jeśli są to śruby z momentem obrotowym (TTY).
Standardowe śruby głowicy mogą być ponownie użyte pod warunkiem, że nie są uszkodzone! Po upewnieniu się, że wszystkie śruby zostały wykręcone, głowica cylindra jest odłączana od silnika. Dokładnie oczyścić, a następnie skontrolować powierzchnie łączące głowicy cylindra i pokładu silnika. Jeśli powierzchnie głowicy lub pokładu nie są płaskie i gładkie, należy zlecić ich ponowne lakierowanie w warsztacie! Do czyszczenia powierzchni głowicy i bloku można użyć środka do usuwania uszczelek w aerozolu i skrobaka, a następnie upewnić się, że obie powierzchnie są idealnie czyste. Nowa uszczelka głowicy musi być zamontowana na pokładzie bloku silnika, upewniając się, że właściwa strona jest skierowana do góry. Upewnić się, że wszystkie otwory zabezpieczające i otwory są zgodne z blokiem i głowicą; dopiero wtedy można założyć głowicę na blok.
Śruby głowicy są dokręcane w określonej kolejności, do ustalonej wartości momentu obrotowego za pomocą klucza dynamometrycznego i kątomierza w przypadku stosowania śrub głowicy TTY. Jest to krytyczna procedura i musi być prawidłowa dla właściwego uszczelnienia uszczelki głowicy. Ostatnim etapem jest ponowne zamontowanie na silniku elementów układu rozrządu, łańcucha lub paska rozrządu, pokrywy zaworów, przedniej pokrywy silnika, kolektorów wydechowych i dolotowych, okablowania i instalacji wodno-kanalizacyjnej. Za pomocą klucza dynamometrycznego należy dokręcić wszystkie elementy złączne, zgodnie z zaleceniami. Należy również sprawdzić i wyregulować luzy zaworowe oraz ułożenie paska lub łańcucha rozrządu. Na koniec należy napełnić układ chłodzenia i podłączyć akumulator
.
Zbierz oferty na prace przy silniku
Wszystko o silniku
- Jak naprawić nieszczelną uszczelkę głowicy
- Jak naprawić nieszczelną chłodnicę samochodową
- Co to jest chłodnica?
- Co to jest uszczelka głowicy i do czego służy?
- Co to jest wałek rozrządu?
- Jak wymienić skrzynkę bezpieczników w samochodzie?
Przygotuj się na oferty na prace przy silniku
Komentarze