Jaka jest najlepsza wyważarka do kół?
20 grudnia 2024Poszukując narzędzi warsztatowych, które mogą zapewnić wysoki poziom precyzji i bezpieczeństwa na drodze, nie można przeoczyć wyważarki do kół. Odpowiednia wyważarka do...
Ci z nas, którzy mieszkają w zimnym klimacie wiedzą, że "zimowanie" pojazdu to prawdziwa rzecz. Oczywiście lista kontrolna różni się w zależności od typu i modelu pojazdu, ale zakładając, że pojazd ma silnik, olej powinien być uwzględniony w równaniu. Wymiana oleju zimą nie różni się aż tak bardzo od tej samej czynności latem, ale jest kilka dodatkowych czynników do rozważenia, decyzji do podjęcia, a niektórych rzeczy należy unikać.
To oczywiste, niezależnie od pory roku: nie skąp na jakości i nie zaniedbuj regularnej wymiany oleju. Ogólnie rzecz biorąc, dobrze jest wymienić olej przed nadejściem zimna, zwłaszcza jeśli robisz to sam (nikt nie chce upuszczać oleju na mrozie). Jeśli jednak planujesz przechowywać samochód przez zimę, jeszcze ważniejsza jest wymiana oleju i filtrów przed odstawieniem go na miejsce. Woda i kwas to tylko dwa produkty uboczne spalania, a stary olej zawiera te zanieczyszczenia, które mogą przedwcześnie uszkodzić wnętrze silnika.
Przed odstawieniem na miejsce wymień olej i filtr, pozwól silnikowi pracować przez około pięć minut, aby rozprowadzić olej w układzie, a następnie odstaw zabawkę na zimę. Lepiej unikać okresowego włączania silnika na biegu jałowym przez zimne miesiące i po prostu pozwolić mu być.
Olej jest oceniany na podstawie lepkości, ale temperatura wpływa na jego grubość. W zimnej pogodzie staje się bardzo gęsty i może mieć trudności przy rozruchu, krążąc w układzie w celu zapewnienia odpowiedniego smarowania. Ważne jest jednak, aby olej, który wlewasz nie był na tyle rzadki, aby ominąć wszystkie elementy bez odpowiedniego przylegania. W dawnych czasach konieczna była zmiana wagi/lepkości oleju z letniego na zimowy, a jeśli masz starszy samochód, możesz nadal brać to pod uwagę, ale teraz jest to w dużej mierze zbędne.
Pojawienie się oleju o wielu lepkościach i nowszych silników oznacza, że możesz i powinieneś trzymać się oleju zalecanego w instrukcji obsługi. Pamiętaj również, że firmy produkujące oleje włożyły wiele pracy i badań w stworzenie najlepszych produktów, jakie tylko mogą, a ich mieszanki zawierają już dodatki, które uwzględniają zmiany temperatury. Większość dostępnych na rynku wtórnym dodatków do oleju jest nieskuteczna, lub co gorsza, może być niekompatybilna z olejem i powodować uszkodzenia. Oprzyj się pokusie zabawy w szalonego naukowca i zostaw wszystko w spokoju.
Jeśli musisz wymienić olej na zimno, rozważ następujące czynności, aby ułatwić sobie życie - uruchom silnik na pięć minut lub dłużej, aby rozgrzać olej, dzięki temu szybciej się rozrzedzi i spłynie. Ponadto, bardzo konkretny szczegół, możesz chcieć przechowywać klucz używany do odkręcania korka spustowego w cieplejszym miejscu. Metal przyciąga i trzyma się zimna i kiedy jest w ręku, nawet w rękawiczce, wysysa ciepło i może być bardzo chłodno w ręku. Upewnij się, że jest to klucz skrzynkowy o odpowiednim rozmiarze, w przeciwnym razie ryzykujesz uszkodzenie głowicy.
Ostatnie słowo na temat klasyfikacji oleju. Jeśli mieszkasz w bardzo zimnym klimacie i naprawdę czujesz potrzebę zmiany lepkości oleju w zimie, nie zabije to twojego silnika. Pamiętaj, że najważniejsza informacja o tym, jakiego oleju użyć, znajduje się w instrukcji obsługi. W razie wątpliwości zawsze sprawdzaj instrukcję obsługi, która dokładnie określi, jaki olej może być stosowany w danym pojeździe.
Dowiedz się więcej na: http://yzzy.pl
Komentarze