Jaka jest najlepsza wyważarka do kół?
20 grudnia 2024Poszukując narzędzi warsztatowych, które mogą zapewnić wysoki poziom precyzji i bezpieczeństwa na drodze, nie można przeoczyć wyważarki do kół. Odpowiednia wyważarka do...
Rdza nigdy nie jest czymś dobrym. Jest ona produktem reakcji chemicznej pomiędzy tlenem a metalem (zazwyczaj żelazem w stalowych częściach Twojego samochodu) i zagraża integralności Twojego pojazdu. Pozostawiona bez kontroli rdza może w końcu go zniszczyć.
Zbiornik gazu jest szczególnie podatny na rdzę, także wewnątrz, gdzie może się ona rozprzestrzeniać bez Twojej wiedzy. Ale rdza w zbiorniku gazu zagraża nie tylko zbiornikowi, ale także zdrowiu całego pojazdu. Przyjrzyjmy się, jak pozbyć się rdzy ze zbiornika gazu oraz jak zapobiegać jej nawrotom.
Cząsteczki rdzy w zbiorniku gazu mogą się uwolnić, przedostać do przewodów paliwowych lub wtryskiwaczy i spowodować nieprawidłowe działanie silnika, ponieważ nie ma wystarczającej ilości paliwa do zmieszania z powietrzem. Rdza może również wniknąć do filtra paliwa i utrudnić przepływ paliwa. Słabe przyspieszenie może być oznaką, że masz do czynienia z tym problemem, ponieważ zmniejszony przepływ paliwa sprawia, że samochód jest ospały. Ostatecznie, resztki rdzy mogą nawet uszkodzić silnik - producenci projektują swoje silniki z wąskimi tolerancjami i wszystko poza czystym olejem osadzającym się w szczelinach spowoduje tarcie i zużycie, co może prowadzić do tysięcy dolarów w naprawach.
Niezależnie od tego, czy restaurujesz klasyczny samochód, czy dbasz o swojego codziennego kierowcę, sprawdzenie zbiornika gazu pod kątem rdzy i usunięcie problemu będzie stanowiło długą drogę do zachowania pojazdu.
1. Usuń paliwo
Przed oddzieleniem zbiornika gazu od pojazdu do naprawy, należy usunąć wszelkie pozostałości paliwa. Idealnie, zbiornik będzie prawie pusty, gdy będziesz usuwać pozostałe paliwo. Większość zbiorników paliwa ma na spodzie korek umożliwiający spuszczenie paliwa do oczekującego pojemnika, np. miski olejowej. Jeśli nie ma takiego korka, do spuszczenia paliwa użyj węża syfonowego. Po prostu włóż jedną końcówkę węża do wlewu zbiornika, a drugą do zbiornika, aby spuścić paliwo.
2. Oddziel zbiornik
Przy zablokowanych przednich kołach pojazdu podnieś pojazd, tak jak przy zmianie przebitej opony. Po zamocowaniu go na podstawkach podnośnika, użyj grzechotki i nasadki do poluzowania zacisku na rurce filtra paliwa i rurce odpowietrzającej, a następnie odłącz węże od zbiornika. Następnie usuń paski mocujące zbiornik paliwa na miejscu, a potem odłącz wszystkie pozostałe połączenia elektryczne. Na koniec odłącz przewody paliwowe, rurki wlewu paliwa i rurki odpowietrzające, a następnie ostrożnie opuść zbiornik na ziemię.
3. Wyczyść i załataj lub wymień zbiornik
Za pomocą węża napełnij zbiornik gazu wodą. Obracaj wodę wokół siebie, a następnie opróżnij ją, aby usunąć cząstki rdzy. Być może trzeba będzie powtórzyć tę czynność kilka razy, aż woda będzie czysta. Obserwować, czy i gdzie zbiornik przecieka. Jeśli otwory są małe, użyj zestawu do naprawy zbiornika paliwa, aby je uszczelnić, gdy woda i cząstki rdzy zostaną usunięte, a zbiornik będzie całkowicie suchy. Po naprawie rozważ użycie płynu do płukania zbiornika paliwa, aby zapobiec korozji w przyszłości.
Jeśli dziury są liczne lub duże, lepszym wyborem jest wymiana starego zbiornika na nowy - rdza ma tendencję do rozprzestrzeniania się, gdy tylko się pojawi, więc jest to najlepszy sposób na zapewnienie, że żadne zanieczyszczenia ze zbiornika nie będą zanieczyszczać paliwa.
Po naprawieniu lub wymianie zbiornika paliwa, będziesz chciał zapobiec ponownemu powstawaniu rdzy. Używanie preparatu do pielęgnacji silnika, takiego jak Sea Foam, co 2000 do 5000 mil pomoże zapobiec rdzy. Co więcej, produkt ten czyści wtryskiwacze i dysze gaźników, stabilizuje paliwo, usuwa osady, smaruje paliwo i służy jako środek odmrażający i zapobiegający osadzaniu się kamienia przez całą zimę.
Więcej informacji na: http://yzzy.pl
Komentarze